Webshop készítés

Webshop készítése során különös figyelmet kell fordítani a biztonságra és az adatvédelemre. Kevés többlet ráfordításával óriási anyagi kártól óvhatod meg magad. 

Mire kell figyelni, webshop indításakor?

Egy webshop készítése minden szempontból komplikáltabb mint más típusú weboldalaké. Érdemes jól átgondolni mire van szükséged mielőtt bárkitől ajánlatot kérsz. Rengeteg olyan funkció lehet egy webshopban amire nem is gondolnál előre, viszont növelik a költségeket. Sokan kerestek már meg akik olcsó megoldásként shopifyal vagy más bérelhető webshop platformmal próbálkoztak először, de hamar rájönnek, hogy hosszútávon jóval költségesebb, mint egy saját webshop, főleg amikor olyan funkciót szeretnének alkalmazni, ami alapból nem elérhető. Azt azért mindenképpen ki kell emelni, hogy ezek közül a bérelhető webshop megoldások közül a shopify magasan kiemelkedik, de még az alap csomag ára is 27 EUR havonta, ha egy teljes évet kifizetsz. Ezen felül pedig 2%-ot vonnak le minden tranzakció után. A korlátai pedig hamar elő jönnek. Könnyen kiszámolható, hogy megéri e ennyi jutalékot fizetni, vagy inkább egy saját webshopot készíteni.

Ha viszont eldöntötted, hogy inkább megbízol valakit a webshopod fejlesztésével érdemes néhány dolgot előre letisztáznod magadban. Milyen fizetési lehetőségeket biztosítasz? Van e házhozszállítás? Ha van, azt kivel végezteted? Mennyi terméket fogsz árulni? Számlázó programmal össze akarod e kötni webshopot vagy inkább manuálisan csinálod? Egyáltalán összeköthető e a számlázód valamelyik online számlázó szolgáltatással? Ha nem csak online árulsz össze akarod e kötni a készlet követést a boltéval? Szállító céggel össze akarod e kötni a webshopot? Milyen funkciókat szeretnél (hírlevél, termékekre mennyiségi kedvezménye, minimum vásárlás, stb…)Ezek csak a legalapvetőbbek, mindig lesznek fejlesztés alatt, sőt a webshop elkészülte után felmerülő kérdések, problémák. Minél kevésbé részletezed, hogy mit szeretnél, annál pontatlanabb árajánlatot fogsz kapni. 

Felhasználói élmény

Webshop esetén meg kell találni az egyensúlyt a dizájn és az felhasználói élmény között. Lehet bármennyire szép egy webshop, ha használhatatlanul lassú. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lehetne kifejezetten szép webshopot csinálni, ami még használható is, de mindenképpen a felhasználói élmény legyen előtérbe helyezve. Itt nagy szerepe tud lenni a tárhelynek. Néhány terméket forgalmazó webshop esetében lehet használni osztott tárhelyet, de ajánlott kifejezetten webshopokra optimalizáltat próbálni. Én sokkal inkább ajánlanám a VPS használatát. Annyival nem nagyobb a költsége, mint amennyivel nagyobb szabadságot ad.

Adatvédelem, biztonság

Ami viszont kiemelten fontos és nem győzöm hangsúlyozni, az a biztonság és adatvédelem. Sajnos azért ez a vesszőparipám, mert sokkal kevesebb figyelmet fordítanak a weboldal készítők erre a kérdésre mint szükséges lenne. Gyakran egyáltalán nem tesznek biztonsági intézkedéseket. Minden olyan weboldal, ahol pénz forgalom történik, sokkal jobban ki van téve a támadásoknak.

Erről a témáról írtam egy külön cikket. Érdemes elolvasni, mert tanácsot is adok benne, hogy hogyan tudod leellenőrizni, hogy legalább a minimális biztonsági beállításokat elvégzi e a kiszemelt weboldal készítő!

Reszponzív dizájn

Garancia

Ingyenes stock könyvtár

Biztonsági beállítások

20 termékek rögzítése

webshop készítés

SEO kompatibilis

Levelezés beállítása

Nincs oldal korlát

Ügyintézés, beüzemelés

Használat betanítása

Amit minden webshop tartalmaz

...és amit nem

Domain név:

Értelemszerűen a domain nevet nem tartalmazza az ár. Ez minden esetben a megrendelőt terheli. A megvásárlásában természetesen segítek, ha szükséges.

Tárhely:

Tárhelyet tudok biztosítani Én is, sőt ajánlott is. De ennek az árát nem tartalmazza a weboldal készítés. A tárhely ára a tulajdonságaitól függ. Természetesen, ha másnál veszed a tárhelyet, abban is szívesen segítek.

Karbantartás:

Szintén attól függ az ára, hogy mit tartalmaz. Több lehetőség is van. 

Különleges kiegészítők:

Ha bármi olyan funkciót kell tudnia a honlapodnak, amihez kiegészítők szükségesek. Például időpont foglaló rendszer. Ezen kiegészítők megvásárlása külön kerül felszámolásra. Természetesen előre egyeztetve. 

Hogyan történik a megbízás?

1.

Ajánlat

Email-ben, telefonon, vagy a honlapon keresztül felveszed velem a kapcsolatot. Amennyire részletesen csak tudod, megosztod velem, hogy mire van szükséged. Erre én 1-2 nap alatt válaszolok és a projekttől függően több árkategóriában is küldök részletes ajánlatot.

2.

Tervezés

Amennyiben elfogadod az ajánlatot, először készítek egy úgynevezett drótvázat, ami a weboldal struktúráját fogja megmutatni. Ez inkább csak egy kiindulópont, szabadon módosíthatjuk bármikor. Ezután 20% előleget fogok kérni (természetesen számlával!)

3.

Munka

A munka komplexitásától függően bizonyos időnként megmutatom milyen fázisban tart az oldal. Ilyenkor nyugodtan beleszólhatsz, ami nem tetszik, kiveszem és előállok valami más ötlettel. Viszont az fontos, hogy még ebben a fázisban tedd szóvá, ha valamit máshogy szeretnél, ne miután már aktiváltuk az oldalt!

4.

Beüzemelés

Ha az összes szükséges dokumentum is megvan és a biztonsági beállítások is megtörténtek, valamint leteszteltem különböző eszközökön is, akkor be lehet üzemelni az oldalt. 

Webshop árak

Egy webshop ára még nehezebben meghatározható mint egy bemutatkozó oldalé. Függ a termékek mennyiségétől, valamint a különböző funkcióktól. Rengeteg olyan funkció lehet ami változtatja egy webshop árát. Az sem mindegy, hogy hány terméket kell kezelni. Milyen módon kell az ügyfeleket kezelni. Számlázás, készlet kezelés, kiszállítás. Rengeteg apróbb és nagyobb tényező amik befolyásolják az árat. Minél részletesebben írod le mit szeretnél, annál pontosabb ajánlatot tudok adni, de a legjobb, ha telefonon, vagy egy online megbeszélésen tisztázzuk le a részleteket, hiszen így én is közvetlenül tudok kérdéseket feltenni, amire esetleg nem is gondolsz előre, hogy szükséged van rá.

Ajánlatot kérek

KAPCSOLAT